Lantmännen er et landbrukskooperativ og er ledende i Nord-Europa innenfor jordbruk, maskiner, bioenergi og matvarer.
Slik skaper du en god burgerbusiness
Etterspørselen etter mat og opplevelser som både er bra for miljøet og bidrar til en sunn og balansert livsstil, øker. Det må burgeren på tallerken også gjenspeile hvis du vil drive en god burgervirksomhet i 2023.
Her får du råd om hvordan du kan gjøre den klimavennlige burgeren til kundenes naturlige førstevalg og din største inntektskilde.
Krise skaper endring
De siste årenes utfordringer har tvunget oss alle til å handle og prioritere annerledes. Under koronapandemien var fysisk helse og psykisk velvære noe av det vi brukte mest energi på. Så kom krigen i Ukraina, energikrisen, stigende matvarepriser og økterenter. Dette tvinger oss til å være forsiktige med pengene våre og prioritere.
Alt dette stiller nye krav til burgeren anno 2023 og hva som må på plass for å lykkes med burgerbusinessen.
Plantebasert - og billigere
Husk alltid å ha en vegetarburger og et vegansk alternativ på menyen. Stadig flere nordmenn velger de kjøttfrie alternativene – selv uten å identifisere seg som vegetarianere, veganere eller flexitarianere. Bytt derfor ut kjøttet med bakte rotgrønnsaker, kikerter og all slags grønt – uten at det går ut over smaken eller spiseopplevelsen.
Bruk lokale råvarer
Husk å fortelle den gode historien når du benytter lokale leverandører. Det er med på å skape differensiering på menyen og gjøre måltidet til en enda bedre opplevelse. Spør også alltid brødleverandøren din om burgerbrødet er bakt i Norge.
Det finnes ulike nettsider hvor du kan finne lokale matprodusenter i ditt område.
Den næringsrike eller den kalorifattige?
Er burgeren din rik på fullkorn eller protein? Eller er det lite kalorier? Fremhev burgerens fordeler på menyen slik at kundene dine kan navigere etter det når de leter etter en burger som kombinerer smak, nytelse og livsstil.